|
GLASBENI INSTRUMENTI IN NAPRAVE FORUM RAZPRAVE O SINTIČIH,MEŠALNIH MIZAH ANALOGNIH KAKOR TUDI DIGITALNIH TER OSTALIH NAPRAV KOT SO PROSTORSKI EFEKTI,DINAMIČNI PROCESORJI BLAGOVNIH ZNAMK KOT SO: GEM,KORG,ROLAND YAMAHA BEHRINGER ITD..gaže črna lista najemnikov glasbe
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
ali se vam ta pravilnik zdi pravičen |
ne |
|
85% |
[ 6 ] |
da |
|
14% |
[ 1 ] |
|
Skupaj glasov : 7 |
|
Avtor |
Sporočilo |
bortchy Administrator foruma
Pridružen/-a: 11.07. 2008, 12:44 Prispevkov: 953
|
Objavljeno: 05 Avg 2008 16:51 Naslov sporočila: P R A V I L N I K o javni priobčitvi glasbenih del |
|
|
VIR :uradni list RS
1. člen
S tem pravilnikom določa SAZAS pogoje pod katerimi lahko fizična ali pravna oseba (v nadaljevanju: uporabnik) javno priobčuje javnosti glasbena neodrska dela, ki so zaščitena z zakonom o avtorski in sorodnih pravicah in so sestavni del svetovnega repertoarja, ki ga ščiti SAZAS na ozemlju Republike Slovenije.
2. člen
Repertoar SAZAS sestavljajo naslednja dela:
a) glasbena neodrska dela (oratoriji, kantate, dela resne in zabavne glasbe ipd.);
b) odlomki glasbenih odrskih del (oper, operet, baletov ipd.) ne glede na trajanje pod pogojem, da ti odlomki ne predstavljajo dramske celote;
c) glasba iz glasbenih koreografskih del (koncertno izvajanje) ne glede na trajanje;
d) glasbena dela, uporabljena v dramskih delih, če avtor svojih pravic ni prenesel na uporabnika;
e) glasbena dela, uporabljena za špice, zvočne podlage, zvočne ilustracije in odmore;
f) glasba iz avdiovizualnih del (kinematografski filmi, TV filmi, TV nanizanke in nadaljevanke ipd.);
g) druga glasbena avtorska dela, ki jih ščiti SAZAS na podlagi posebnega pooblastila avtorja ali druge avtorske organizacije.
3. člen
Uporabnik mora dobiti predhodno dovoljenje SAZAS za vsako javno priobčitev avtorskih del iz repertoarja SAZAS. Dovoljenje se lahko nanaša na enkratno ali večkratno (v določenem časovnem obdobju) uporabo avtorskih del.
4. člen
Dovoljenje za uporabo del iz repertoarja SAZAS lahko pridobi vsak uporabnik pod naslednjimi pogoji:
– da priglasi uporabo avtorskih del iz repertoarja SAZAS najmanj 8 dni pred začetkom uporabe;
– da plača avtorski honorar po določbah tarifnega dela tega pravilnika;
– da pošlje popolne sezname vseh uporabljenih del in osnove za obračun avtorskega honorarja v rokih iz 13. in 14. člena tega pravilnika;
– da pri uporabi avtorskih del spoštuje moralne pravice avtorjev.
Če SAZAS ne odgovori na pravočasno poslano priglasitev uporabe avtorskih del iz repertoarja SAZAS, se šteje, da ima uporabnik dovoljenje za uporabo avtorskih del pod pogoji iz tega pravilnika.
5. člen
Brezplačna uporaba avtorskih del iz repertoarja SAZAS je dovoljena v naslednjih primerih:
– pri pouku;
– na šolskih prireditvah, ki so organizirane izključno za učence šole, ki prireditev organizira, pod pogojem, da je vstop prost.
6. člen
SAZAS lahko delno oprosti plačila avtorskega honorarja organizatorja dobrodelne prireditve pod naslednjimi pogoji:
– če je organizator uradno registriran kot nepridobitna organizacija, za dobrodelno dejavnost;
– če organizator priglasi uporabo glasbenih del v dobrodelne namene najmanj 30 dni pred uporabo;
– če predloži dokaze, da vsi izvajalci nastopajo na prireditvi brezplačno;
– če organizator v uradnem programu in javno navede SAZAS kot soudeleženca prireditve v dobrodelne namene;
– če organizator v 20 dneh po prireditvi predloži vso finančno dokumentacijo iz katere so razvidni vsi prihodki in stroški prireditve ter delež, ki bo vplačan v dobrodelne namene.
O višini dela avtorskega honorarja, za katerega bo uporabnik oproščen plačila avtorskega honorarja odloča odbor za zaščito avtorskih pravic, če so izpolnjeni vsi pogoji iz prvega odstavka tega člena s tem, da ta delež ne more presegati 50% celotnega avtorskega honorarja. Odbor bo pri odločanju upošteval naslednje kriterije:
– status uporabnika;
– namen dobrodelne prireditve;
– delež avtorskega honorarja v neto vsoti, ki bo vplačana v dobrodelne namene.
7. člen
Višina avtorskega honorarja je sorazmerna prihodku, ki ga ustvari uporabnik pri dejavnostih, v katerih uporablja glasbena dela ter pomembnosti uporabe glasbe v dejavnosti uporabnika.
Višina avtorskega honorarja za različne vrste uporabe repertoarja SAZAS je določena v tarifnem delu pravilnika.
Tarife, ki so določene v tem pravilniku so povprečne tarife, ki veljajo za uporabnike, ki so pridobili dovoljenje SAZAS za uporabo del skladno z določbami zakona in tega pravilnika. Tarifne postavke za uporabo del brez poprejšnjega dovoljenja SAZAS so višje za 15% glede na povprečno tarifo. Višje tarifne postavke temeljijo na realnih stroških SAZAS, ki so potrebni za odkrivanje in preprečevanje nepooblaščene uporabe avtorskih del.
8. člen
SAZAS lahko z interesnimi združenji uporabnikov sklene posebne tarifne sporazume.
9. člen
Osnova za obračun avtorskega honorarja je prihodek, ki je ustvarjen pri uporabi del iz repertoarja SAZAS (vstopnina, konzumacije, povišanje cen v času uporabe glasbe ipd). Za nekomercialne koncerte oziroma za prireditve, ki se pretežno financirajo iz dotacij, sponzorstev ipd. se kot osnova za obračun avtorskega honorarja upošteva stroškovni proračun prireditve.
Osnova za obračun avtorskega honorarja je lahko tudi bruto honorar izvajalcev, če je le-ta večji od prihodkov od vstopnine oziroma drugih oblik plačevanja ali če je vstop prost.
Avtorski honorar se lahko določi tudi v pavšalnem znesku.
10. člen
Honorar določen v pavšalu se izrazi v SIT.
11. člen
Vrednost tarife se letno usklajuje skladno z uradno objavljenimi podatki o indeksu cen na drobno. Vrednost se lahko spreminja tudi v krajših obdobjih, če indeks rasti cen na drobno preseže 10% od začetka koledarskega leta.
12. člen
Uporabnik mora evidentirati vsako izvedbo glasbenega dela na obrazcu “Seznam izvedenih del”, ki ga izdaja SAZAS. Seznam izvedenih del je finančni dokument in hkrati osnova za pravilno delitev avtorskega honorarja. Uporabnik je odgovoren za popolnost in resničnost podatkov v seznamu izvedenih del.
Uporabnik lahko pošlje podatke o izvedenih delih tudi v obliki uradnega natisnjenega programa prireditve, če so v njem navedena vsa izvedena dela.
Uporabnik mora poslati podatke iz prvega in drugega odstavka tega člena najkasneje 15 dni po izvedbi.
13. člen
Uporabnik mora poslati SAZAS točne finančne podatke, ki so osnova za delitev avtorskega honorarja najkasneje 15 dni po izvedbi.
14. člen
Uporabnik mora evidentirati podatke o prihodkih, ki so osnova za obračun avtorskega honorarja na tak način, da je mogoče ugotoviti, kakšen prihodek je bil ustvarjen pri uporabi avtorskih del.
15. člen
Če obstaja upravičen dvom, da uporabnik ne bo izpolnil svojih obveznosti ali gre za uporabnika, ki je v preteklosti že kršil avtorske pravice, bo SAZAS za izdajo dovoljenja zahteval vplačilo varščine v višini najmanj 80% predvidenega avtorskega honorarja.
16. člen
Če uporabnik namerno krši avtorske pravice, bo SAZAS skladno z določbami 168. člena ZASP zahteval plačilo predpisanega avtorskega honorarja povečanega za 200%.
Če iz finančne ali druge dokumentacije uporabnika ni mogoče ugotoviti prihodka, ki je osnova za obračun avtorskega honorarja, bo SAZAS obračunal avtorski honorar po najvišji tarifni točki, ki velja za ustrezno uporabo avtorskih del.
17. člen
Če SAZAS ugotovi, da je uporabnik netočno izpolnil seznam izvedenih del z namenom materialnega okoriščanja v svojo korist ali v korist tretje osebe, bo SAZAS nemudoma sprožil sodni postopek zoper uporabnika, sočasno pa izdal prepoved za nadaljnjo uporabo del iz repertoarja SAZAS.
18. člen
Odbor za zaščito avtorskih pravic SAZAS tolmači določbe tega pravilnika in daje navodila za njegovo uporabo.
19. člen
Z dnem, ko začne veljati ta pravilnik preneha veljati pravilnik o javnem izvajanju in predstavljanju glasbenih del javnosti (Uradni list RS, št. 65/93).
20. člen
Ta pravilnik prične veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem listu RS, po predhodni odobritvi Urada RS za intelektualno lastnino. Predhodna odobritev je potrebna tudi za vsako spremembo oziroma dopolnitev pravilnika. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
dolenjec zlati član družine
Pridružen/-a: 21.07. 2008, 12:26 Prispevkov: 159
|
Objavljeno: 05 Avg 2008 16:56 Naslov sporočila: |
|
|
takšni kteri ne znajo igrati pa samo ukradene midije startajo in stopajo bi mogli bit tako obdavčeni da bi jim komaj kak evro ostal za kršitev zakona pa bi jim morali pobrati vso opremo in naložiti kazni.
To bi moralo biti za vse kateri sekvencerje zlorabljajo in se prodajajo kot prvovrstni muskanterji nima pa niti ene čiste o muski in o igranju.
pa cenzura bi neka morala bit ta zakon je beden |
|
Nazaj na vrh |
|
|
mary zlati član družine
Pridružen/-a: 14.07. 2008, 13:50 Prispevkov: 330
|
Objavljeno: 05 Avg 2008 17:07 Naslov sporočila: |
|
|
ja saj to bi bilo potrebno nekaj storiti če pa dobri glasbeniki delajo s takimi pokvekami ki nimajo pojma,nekateri veliko izredno dobrih glasbenikov ne gre igrat nikamor ker jih taki ritolizci zavračajo jih nekaj takih poznam pa bi delali.Zakon pa še to kar je dobrega uniči zato pa taki karaokaši delajo dobri pa se držijo nstran kar je pa najhujše pa zbijajo ceno dobrim pa še sebi.
Take bi jaz zaprla kakšna pa je razlika med temi pa med ropartji ja nobena alo potem pa je vsem dobrim no večini če kaj takega omeniš vseeno .
pa vsak to občuti tako v žepu kot v duši.
JA on pa je imel samo ene orgle pa je igeral kokr ti ki maš ene velike in ene majhne se pravi ti ki nekaj znaš si nula on pa samo start stop stisne pa statira kot da igra je pa virtuoz.
dolgo sem tudi sama potrebovala da sem to dojela no na srečo se igranja v sloveniji izogibam pa verjemite mi v SLO je najslabše podenj vseh podnov _________________ marrylyne |
|
Nazaj na vrh |
|
|
master znanec
Pridružen/-a: 04.11. 2008, 14:27 Prispevkov: 6
|
Objavljeno: 04 Nov 2008 15:15 Naslov sporočila: |
|
|
Sam nimam nič proti MIDIjem, v kolikor si jih ustvaril (sprogramiral) sam in zraven igraš vsaj en kanal v živo (logično je da en sam ne more igrati 7 instrumentov v živo ) !
Problem je, da večina ljudi nima pojma o pojmu, kaj sploh "MIDIji" so ( in zaradi tega ma ta beseda nek negativen prizvok pri poslušalcih )
Marsikdo se ne zaveda, da je šla tehnologija tako naprej, da se z vrhunsko programsko opremo in spodobno strojno opremo dajo narediti zvoki, ki jih noben audiofil ne bo ločil od tistih zaigranih na pravih realnih inštrumentih. V mnogih snemalnih studijih, se že uporabljajo tako imenovani VST virtualni instrumenti in električni bobni ( s katerimi se da že hitreje in kvalitetneje zaigrati posamezne kanale)!
Bistvo je, da se je to razvilo in se uporablja, ker je ekonomičnejše, enostavneje, in večkrat uporabno!
Se pa strinjam, da je najbolj v užitek igranje, kjer vsak posameznik igra svoj realen instrument in ga obvlada, ampak povsod in vedno si tega ne moremo privoščiti, ampak, če smo dobri "muskonterji" in uživamo v glasbi probamo dati čim več od sebe tudi v teh primerih.
LP |
|
Nazaj na vrh |
|
|
bortchy Administrator foruma
Pridružen/-a: 11.07. 2008, 12:44 Prispevkov: 953
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
|
|