GLASBENI INSTRUMENTI IN NAPRAVE FORUM Seznam forumov GLASBENI INSTRUMENTI IN NAPRAVE FORUM
RAZPRAVE O SINTIČIH,MEŠALNIH MIZAH ANALOGNIH KAKOR TUDI DIGITALNIH TER OSTALIH NAPRAV KOT SO PROSTORSKI EFEKTI,DINAMIČNI PROCESORJI BLAGOVNIH ZNAMK KOT SO: GEM,KORG,ROLAND YAMAHA BEHRINGER ITD..gaže črna lista najemnikov glasbe
 
 Pogosta vprašanjaPogosta vprašanja   IščiIšči   Seznam članovSeznam članov   Skupine uporabnikovSkupine uporabnikov   RSS Feed   Registriraj seRegistriraj se 
 Tvoj profilTvoj profil   Zasebna sporočilaZasebna sporočila   PrijavaPrijava 




AKUSTIKA DVORAN

 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    GLASBENI INSTRUMENTI IN NAPRAVE FORUM Seznam forumov -> O AKUSTIKI PROSTOROV ITD...
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
bortchy
Administrator foruma


Pridružen/-a: 11.07. 2008, 12:44
Prispevkov: 953

PrispevekObjavljeno: 25 Mar 2012 19:29    Naslov sporočila: AKUSTIKA DVORAN Odgovori s citatom

Ker so v naši vasi zgradili dvorano katera bi naj bila v bistvu prioritetnega značaja celotnega prijekta sem kar zaskrbljen glede postavitve zvočnikov in tudi akustike.
Težava je v tem ker zadeve niso obravnavali strokovnjaki ali so pa imeli prste vmes "streokovnjaki".
Na občnem zboru ZKD Videm ob Ščavnici je bilo rečeno da žele,večnamensko dvorano,kar so projektanti razumeli tako da bo dvorana akustična,pomeni da bo kar nekaj reverberacije ter dovolj resonantna,kar pa je v poipolnem nasprotju z dvorano kjer se uporabljajo audio naprave,kar pomeni da taki prostor ne sme imeti lastnosti reverberativnega značaja prav tako ne rezonantnega.
Nikjer ,več (v večini primerov) dvoran ne uporabljajo brez ozvočevalnih naprav, prav tako tudi v tej dvorani ne bo.Tudi oderska gledališka dela se pripravljajo z pomočjo omenjenih audio naprav,zato je projektant to delo opravil skrajno površno brez osnovnih znanj.
V dvorani ni uporabljenih absorberjev,predvsem na frekvencah med 20-350 Hz kar je velik problem,saj so to tranzientne frekvence in če so frekvence pri 500 Hz in med 1800 Hz še tako razpoznavne bodo v takem prostoru izničene ozirtoma prekrite .
Dvorana v bistvu izgleda v notranjosti kar v redu prihaja pa do tovrstnih anomalij akatere so pa zelo moteče.
Že pri akustičnem pregledu dvorane ,sem ugotovil te anomalije katerih meritvwe sicer ne pokažejo saj pri nekaterih zadevah tudi meritve ne podajo točnih informacij o akustičnem stanju prostora saj je potrebna znatno višja resolucija merjenj prostora,kar pa z ušesom ,pridemo do bolj jasnih in linearnih informacij če prav ob izredno natančnih meritvah pridemo do veliko bolj kompleksnih podastkov prostora v trenutnem stanju.
V tem primeru niso bili upoštevani naslednji kriteriji kvalitete akustike :

Odmevni čas - RT (100 – 5.000 Hz)
Jasnost govora C7 (500 – 4.000 Hz)
Jasnost govora C 50 (500 – 4.000 Hz)
Jasnost glasbe C80 (500 – 4.000 Hz)
Artikulacijske izgube – ALCons
Indeks razumljivosti (Ra)STI

Sama oblika prostora je kar v redu le materiali ,obloge niso uporabljeni to pomeni nikjer ni zaslediti niti difuzorjev,

absorberjev

kakih absorbcijskih panelov ali morda
_________________
BORTCHY

http://bortchy.wix.com/bortchy-
https://www.facebook.com/boris.odreitz
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
bortchy
Administrator foruma


Pridružen/-a: 11.07. 2008, 12:44
Prispevkov: 953

PrispevekObjavljeno: 25 Mar 2012 19:42    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

malce sem razočaran ker niso nameščeni vsaj kaki Mikroperforirani absorberji so sestavljeni iz mikroperforirane plošče z malimi luknjicami (0.1 inče–0.5 inče), za njo je zrak in nato stena, torej imamo nekakšen zaprt zračni žep/»air gap«. Ko zvok udari ob takšno naluknjano ploščo, zračna masa v luknjicah plošče oscilira, zaprti zračni žep pa se obnaša kot elastičen amortizer,kateri preprečuje odboj zvoka oziroma znatno zmanjša reverberacojo.


Slovar pojmov v akustiki
Absorpcija zvoka

Absorpcija zvoka je sposobnost materialov, objektov, da del zvočne energije spremenijo v toploto in tako zmanjšajo ali popolnoma izničijo zvočno energijo, ki bi se sicer odbila nazaj v prostor. Absorbcijska sposobnost materiala na celotnem frekvenčnem spektru ni enaka, nanjo vplivajo tudi oblika, velikost, lokacija in način montaže absorbcijskega materiala oziroma absorbcijskega modula.
Koeficient absorpcije

Je del zvočne energije, ki se od objekta oziroma materiala ne odbije. Znaša med 0 in 1 in varira s frekvenco in kotom pod katerim zvok udari v objekt. Enota zvočne absorpcije je SABIN. Kvadratni čevelj odprtega okna ima absorpcijo 1 Sabin. Ostali materiali imajo koeficient med 0 (popolnoma reflektiven oz. odbojen material) in 1 (popolna absorpcija).
Akustično blago

Je pravzaprav akustično transparentno blago, ki se v akustiki uporablja za prekrivanje absorpcijskih materialov in tudi kot dekoracija. Pomembno je, da prepušča zvok (celoten frekvenčni spekter) – pomembna je vrsta tkanja in material.
Comb filter

Je popačenje zvoka, ki nastane, ko se neka zvočna informacija v prostoru sreča z svojo nekoliko zakasnjeno repliko. Rezultat so pozitivne in negativne interference v frekvenčnem spektru seštevka obeh. Pojav na linearni frekvenčni skali izriše glavniku podobno podobo, od tod tudi ime.
Decibel

Je enota, ki opisuje razmerje med dvema količinama, ki sta proporcionalni moči, energiji ali intenziteti. SPL (zvočni pritisk) v decibelih (dB) je enak desetkratniku naravnega logaritma razmerja kvadrata zvočnega pritiska deljenega s kvadratom referenčnega zvočnega pritiska (v akustiki se uporablja referenčen zvočni pritisk dvajsetih mikro Pascalov)
Difuzija zvoka

Je razprševanje zvočnih valov v naključne smeri. Konveksna – izbočena površina se na primer obnaša kot difuzor. Idealni difuzor smer odbitih zvočnih valov spremeni tako, da imamo občutek, da zvok prihaja iz vseh smeri z enako energijo.
Difuzor

Je akustični modul izdelan tako, da razpršuje odboje zvoka.

Poznamo principa 2D in 3D difuzorjev.
Direkten zvok

Je zvok, ki ga slišimo direktno iz izvora in ni odbit od nobene površine. Je veliko “čistejši” od zvoka, kateremu se poleg direktnega prištevajo še odboji.
Echo (eho)

Je zvok, ki prispe do ušes z zamudo glede na direkten zvok. V primerjavi z reverberacijo, ki jo tvori seštevek različnih odbojev zvoka, je razločnejši.
Faza

Faza je neka konkretna točka na valu, ki doseže določeno točko v prostoru v določenem momentu. Fazo merimo v stopinjah pri čemer 360 stopinj predstavlja 1 cikel vala.
Flutter echo

Je kratek akustični eho, ki nastane med dvema vzporednima ravnima površinama. Zmanjšuje razumljivost govora in čistost zvoka na splošno. Najizrazitejši je v ozkih, dolgih prostorih.
Frekvenca in valovna dolžina

V akustiki pomeni število celih zvočnih valov, ki preidejo dano točko v danem času. Meri se v Hertzih (Hz) oziroma ciklih na sekundo. Frekvenca se v akustiki ponavadi nanaša na višino tona.

Valovna dolžina (m) = hitrost zvoka (m/s) / frekvenca (Hz)
Fundamentalna resonančna frekvenca prostora

Je ena (najnižja) od treh osnovnih resonanc oziroma resonanc prvega reda - modalnih resonanc, ki jih določajo osnovne dimenzije prostora, torej razdalje med vzporednimi si stenami. Te resonance se dostikrat pojavljajo na zelo nizkih frekvencah in zahtevajo posebno pozornost pri akustični obdelavi prostora.
Gluha soba

Je prostor z relativno veliko količino zvočne absorpcije in posledično kratkim odmevnim časom. Nek prostor je smiselno akustično obdelati na ta način le, ko imamo na razpolago zelo majhen prostor za snemanje vokala ali pa studijsko kontrolno sobo manjšo od 3x3 metre.
Hitrost zvoka (c)

Hitrost zvoka (c) pri 15 stopinjah celzija in nadmorski višini 0 metrov znaša 341 m/s.
Helmholz resonator

Je aktivni, uglašeni akustičnii modul, ki deluje na relativno ozkem pasu nizkofrekvenčnega spektra. Deluje po principu dušenja zvočne resonance, ki nastane v objektu relativno majhnega volumna z odprtino.
Jakost zvoka

Je desetkratnik naravnega logaritma razmerja količine, ki je proporcionalna moči ali energiji, deljen z referenčno količino iste vrste. Tako dobljena količina je izražena v decibelih (dB). Jakost zvoka upada s kvadratom razdalje od izvora zvoka.
Mikrofon

Je pretvornik akustične energije v mehansko in nato v električno. Zvok se tako pretvori v šibak električni signal, ki ga nato lahko ojačamo, električno modificiramo in/ali posnamemo.
Odmevni čas (RT)

Odmevni čas (RT60) je čas potreben, da se jakost zvoka zmanjša za 60 dB potem ko izvor zvoka prekinemo. Je osnovna akustična lastnost prostora, odvisna le od dimenzij prostora in količine absorpcije v prostoru. Močno vpliva na čistost zvoka v prostoru in posledično na razumljivost govora.
Prvi, direktni odboji zvoka

Prvi odboji oziroma odboji zvoka prvega reda so tisti, ki pridejo do ušes kmalu za direktnim zvokom. So glasnejši od ostalih odbojev. Višjega reda ko je odboj, dlje je potoval do nas in je zato tudi tišji. Odboji višjih redov pomešani skupaj tvorijo reverberacijo.
Razumljivost govora

Je sposobnost poslušalca da razločno sliši in pravilno razume verbalno sporočilo. V učilnicah in konferenčnih dvoranah z visokim stropom in trdimi vzporednimi stenami je razumljivost govora velik problem. Zvok se nebrzdano odbija od sten, stropa in tal, rezultat tega pa je, da slušatelji govor težko razumejo. Frekvenčni center govora je med 250 in 4000 hertzi.
Sweetpoint - Referenčna točka poslušanja

Je točka ali ožje območje, kjer v studijski kontrolni sobi sedi avdijo inženir. Akustična obdelava prostora naj bi bila tej točki prilagojena.
SPL (sound pressure level)

Je jakost pritiska zraka, ki ga proizvede izvor zvoka. Izražen je v decibelih in definira glasnost. Povečanje SPL-a za 10 dB pomeni dvojno glasnost.
Subwoofer

Je zvočnik narejen izključno za predvajanje nizkih frekvenc zvoka. Pravi subwoofer naj bi bil sposoben reproducirati tudi frekvence med 20 in 40 Hz. Na trgu je veliko subwooferjev, ki si tega imena ne zaslužijo.
Vocal booth

Je prostor namenjen snemanju vokala in je svojemu namenu primerno akustično obdelan.
Zvok - zvočno valovanje

Je nihanje zraka in drugih materialov v slišnem frekvenčnem spektru.
Zvočnik

Je elektro-akustični pretvornik, ki pretvarja električne signale v akustično energijo.
Zvočna izolacija

Zvočna izolacija služi preprečevanju zvočne poti od izvora zvoka do določene točke. Največkrat je zaradi svoje velike mase najboljša izbira beton ali kombinacija večih betonskih plošč in praznih prekatov.

Ponavadi je zvočna izolacija potrebna pri preprečevanju prehajanja zunanjega hrupa v prostor ali pa, ko želimo preprečiti prehajanje zvoka iz enega prostora v drug prostor, na primer iz studijske kontrolne sobe v snemalni studio.
_________________
BORTCHY

http://bortchy.wix.com/bortchy-
https://www.facebook.com/boris.odreitz
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    GLASBENI INSTRUMENTI IN NAPRAVE FORUM Seznam forumov -> O AKUSTIKI PROSTOROV ITD... Časovni pas GMT + 1 ura, srednjeevropski - zimski čas
Stran 1 od 1

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu


MojForum.si - brezplačno gostovanje forumov. Powered by phpBB 2.